Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

Colegiul Mihai Eminescu” deține acreditarea Erasmus pentru a derula proiecte de mobilitate Erasmus+ in domeniul educatiei școlare în exercițiul financiar 2021-2027. În cadrul acestei acreditări, în  anul școlar 2021-2022,  Colegiul a implementat proiectul de mobilitate Erasmus+ nr. 2021-1-RO01-KA121-SCH-00009410.

Proiectul a implicat două dimensiuni:  mobilitatea de grup pentru 10 elevi din luna mai 2022 și 14 mobilități pentru formare continuă pentru cadre didactice și didactic-auxiliare. Cei 14 participanți, împățiți în două fluxuri, au participat la cursul de formare “Creativity and interculturality– Harness the power of creativity through intercultural exchange in the classroom!” organizat de către asociația Edu2Grow.

La fluxul de mobilitate din Malaga, Spania, în perioada11-15 iulie 2022, au participat: coordonatorul de proiect prof. Andrioaie Ana-Maria, prof. Borțun Alina, prof. Cernat Elena-Loredana, prof. Lupu Oana-Elena, prof. Oprescu Daniel-Dragoș și prof. Vrăcioiu Lucia-Diana.

Descarcă fişierul Malaga 2022 în format Power Point

La fluxul de mobilitate din Caldas da Rainha, Portugalia, în perioada 24-28 august 2022, au participat: secretar Ardeleanu Simona-Iulia, prof. Constantin Lăcrămioara, prof. Hulea Constantina, prof. Iancu Mariana, prof. Petrea Paula, prof. Sandu Luiza, prof. Șuhan Andreea-Laura și prof. Temelie Vasilica.

 

Conținuturile activității de formare

MODULUL 1: TEAM BUILDING ȘI DINAMICĂ DE GRUP

-Introducere: obiectivele, conținutul, rezultatele preconizate și așteptările participanților;

-Jocuri interculturale. Lucrul într-un proiect internațional – cum să comunici și să te conectezi;

-Team building: lucrul cu colegii și părțile interesate – exerciții practice urmate de o dezbatere;

-Stereotipuri și prejudecăți în clasă. Jocuri, metode și instrumente pentru îmbunătățirea comunicării;

-Excursie culturală – explorarea manifestărilor exterioare ale culturii.

MODULUL 2: CREATIVITATE

-Creativitatea și cadrul european. Abordări curente utilizate în studiul creativității: o investigație exploratorie;

-Abordare interculturală creativă și practică școlară: studiu de caz. Cât de creativi suntem? ;

-Gândire creativă – Metode creative de predare;

-Instrumente creative pentru elevi. Vizită de studiu: Creativitatea, un factor interactiv al interculturalității.

 

MODULUL 3: MULTICULTURALITATE ȘI INTERCULTURALITATE

-De ce avem nevoie de învățarea interculturală? ;

-Dimensiunile și importanța competenței interculturale;

-Cine ar trebui să fie competent din punct de vedere intercultural? ;

-Competențele interculturale necesare în educația adulților: profesori, factori de decizie și cursanți;

-Strategii și abordări pentru dezvoltarea competenței interculturale. Multiculturalism și diversitate în școlile din Europa;

-Provocări pentru educația în era globalizării. Caracteristicile organizațiilor interculturale;

-Politici și strategii interculturale;

-Cum pot organizațiile să devină competente din punct de vedere intercultural: plan de lucru;

-Experiențe în context multicultural: Schimb de experiențe ale participanților: identificarea diferitelor cazuri pentru a fi studiate;

-Evaluarea competenței interculturale.

MODULUL 4: MOTIVAȚIA

-Prelegere: Creativitate și motivație;

-Importanța motivației interne și externe atât pentru profesori, cât și pentru elevi. Valoarea eșecului;

-Motivația: studiu de caz pe diferite grupuri țintă.

MODULUL 5: LEGĂTURI TRANSVERSALE

-Probleme interculturale - soluții creative;

-Legătura dintre creativitate, învățarea interculturală și educația pe tot parcursul vieții;

-Oportunități de colaborare europeană – Parteneriate în cadrul Erasmus+. Vizită de studiu la organizații locale care implementează proiecte europene.

MODULUL 6: EVALUARE

-Planificarea activitatilor de diseminare si valorizare. Utilizarea instrumentelor europene de certificare: certificatul de mobilitate Europass și certificatul de participare la curs;

-Evaluarea proiectului. Ceremonia de acordare a certificatelor.

Participarea profesorilor la proiecte europene în cadrul programului Erasmus contribuie la dezvoltarea profesională a cadrelor didactice deoarece facilitează accesul acestora la un mediu virtual de colaborare şi de schimb de experienţă, la parteneriate cu alţi profesori şi la activităţi de formare profesională, alături de colegi din diverse ţări europene. Prin participarea la mobilități de formare coninuă în cadrul proiectelor europene, cadrele didactice au posibilitatea de a se familiariza cu sistemele de educaţie din alte ţări europene.

Participarea la mobilitatea de formare continuă în cadrul proiectului de acreditare în domeniul educației școlare a reprezentat, pentru delegația Colegiului Mihai Eminescu”, acceptarea unor multiple provocări: crearea unui mediu atractiv de învăţare, diversificarea situaţiilor de învăţare, combinarea mai multor teme şi activităţi relevante, precum și elaborarea de material didactic adecvat. Proiectele europene reprezintă un mediu autentic de învăţare şi un vast domeniu unde cadrele didactice pot învăţa prin intermediul comunicării, prin utilizarea noilor tehnologii şi prin managementul de proiect.

 

 

 

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

MOBILITATE DE GRUP PENTRU ELEVI - 16-20 MAI 2022

 

      16 mai a fost prima zi a mobilității de grup pentru elevi din cadrul proiectului Erasmus+ pentru instituții acreditate în domeniul educației școlare. Elevii Colegiului „Mihai Eminescu” Bacău au fost întâmpinați de un colectiv primitor de profesori și elevi în înstituția gazdă: Agrupamento de Escolas de Anadia, Portugalia.

     În prima partea a zilei,  elevii și profesorii însoțitori au făcut turul instituției și au fost impresionați de: sălile de clasă, laboratoare, expoziția de artă realizată de către elevii școlii (picturi murale, colaje, sculpturi), sala spațioasă de dans, terenurile de sport (baschet, fotbal, tenis, piste de atletism), de bazinul de înot dedicat elevilor, precum și de implicarea generală pentru a face întreaga delegație română să se simtă binevenită.

     După primirea oficială din partea echipei manegeriale (director și consiliu de administrație), elevii și profesorii însoțitori de la Colegiul „Mihai Eminescu” Bacău au luat parte la două ore interactive de limba engleză în timpul cărora și-au antrenat optim  competențele de  Limba Engleză, au făcut un  schimb  intercultural, legând astfel primele  prietenii.

     Înainte de masa de prânz,  elevilor li s-au prezentat câteva aspecte adminstrative: digitalizarea situației școlare (note, prezență, schimb de documente, relația cu aparținătorii), carduri de elev în baza cărora aceștia au acces la toate serviciile și infrastructura destinată lor. În acest sens, elevilor români li s-au oferit carduri pentru a putea intra la sala de mese, unde au primit prânzul cu specific portughez, alături de colegii lor.

     Un alt aspect remarcat de elevii români este acela că sala de mese este și locul preferat de socializare al celor aproximativ 1000 de adolescenți ai instituției gazdă.

     În cea de-a doua parte a zilei, delegația de elevi și profesori însoțitori de la Colegiului „Mihai Eminescu” Bacău a vizitat Biblioteca municipală din Anadia. Aici elevilor li s-a prezentat o expoziție caritabilă a unui pictor contemporan din regiune. Apoi au intrat în sala de lectură și fiecare s-a documentat specific axelor sale de interes.

 

 

 

   17 mai a fost a doua zi a mobilității de grup pentru elevi din cadrul proiectului Erasmus+ pentru instituții acreditate în domeniul educației școlare.

   În prima partea a zilei, elevii au participat la o oră de limba engleză și la o oră de muzică.

   Ora de limba engleză a debutat cu un exercițiu de spargere a gheții cu titlul “Strike a pose”. Ulterior, elevii au fost împărțiți în trei grupe mixte – români și portughezi- și s-au implicat activ într-o căutare de comori. Cele 10 coduri QR generate special pentru această oră de curs i-au ghidat pe elevi în biblioteca și în curtea școlii pentru a își imbogăți orizontul cultural cu aspecte relevante specifice culturii românești și celei portugheze. Cărțile selectate în care se găseau indiciile aparțineau autorilor români și portughezi din dotarea bibliotecii școlii. La finalul orei, toți elevii au fost desemnați câștigători și au primit premii din partea instituției gazdă: Agrupamento de Escolas de Anadia, Portugalia.

   Ora de muzică a îmbinat acustica și motricitatea ritmică. Pornind de la o ritmogramă, elevii au exersat linia melodică a piesei “We Will Rock You” a formației Queen. Ulterior, ei au fost împărțiți în trei grupe care au exersat individual la la xilofon, flaut, tobe, trianglu și tamburine, sub atenta îndrumare a celor trei profesori de muzică prezenți în sala de clasă. La final, elevii români și portughezi din cele trei grupe au pus în practică abilitățile nou-dobândite prin interpretarea sincron a două minute din piesa-suport, atât prin motricitate, cât și la instrumentul muzical ales.

   În a doua parte a zilei elevii și profesorii însoțitori au realizat o vizită culturală în orașul Coimbra. Primul obiectiv a fost Universitatea din Coimbra, care este una din cele mai vechi universități din lume. Punctul de pornire a fost la  Biblioteca barocă “Joanina”, care este un monument național și  găzduiește o ediție a Bibliei din anul 200. A doua oprire a fost la Capela São Miguel, care datează din secolul al XVI-lea. A treia oprire a fost la Palatul Universitar ale cărui încăperi au fost parcurse cu mare interes de către elevi. Ultima punct a fost Muzeul de Științe, unde elevii au valorizat cunoștinele teoretice din domeniul chimiei, fizicii și biologiei.

 

18 mai a fost a treia zi a mobilității de grup pentru elevi din cadrul proiectului Erasmus+ pentru instituții acreditate în domeniul educației școlare.

   În prima partea a zilei, elevii au participat la o oră de ICT (Informatică – conform curriculumului școlar din România) și la o oră de științe (Fizică, Biologie și Chimie – conform curriculumului școlar din România).

   În timpul orei de ICT, elevilor li s-au prezentat funcțiile de bază din limbajul Python, urmând ca aceștia să realizeze un traseu pentru o broască țestoasă. Elevii au lucrat în binom, sub atenta monitorizare a profesorului care a trasat fiecărei echipe un alt tip de traseu pentru elementul importat: triunghi, dreptunghi, pentagon, hexagon, etc, și le-a propus utilizarea fie a unei singure culori, fie a unor variații de culoare. Ulterior, elevii au realizat propriile animații, precum: un trandafir, o inimă, o spirală multicoloră, un robot și chiar un Pikachu.

   În cee ace privește ora de științe, aceasta a fost preponderent practică. Sub deviza „Știință sau magie?”, elevii din instituția gazdă, Agrupamento de Escolas de Anadia, le-au prezentat colegilor lor români o serie de experimente din aria fizicii, chimiei și biologiei, după cum urmează:

-„Băutura magică”, prin care elevii au învatat că anumite substanțe chimice indică pH-ul soluțiilor acide sau bazice

-„Scobitoarea echilibrului”, prin care elevii și-au clarificat noțiuni referitoare la centrul de greutate al obiectelor.

-„Apa în flăcări”, prin care lichidul dintr-o brichetă, fiind mai puțin dens decât apa, se ridică la suprafață și se aprinde.

-„Cutia magică”, al cărei scop a fost acela de a ridica un capac al unei cutii fără a  îl atinge, ci doar prin intermediul reacției endotermice dintre hidroxidul de bariu și nitratul de amoniu.

-„Pasta de dinți a elefanților”, prin care s-a format o spumă impresionantă din amestecul dintre peroxid de oxigen 30%, detergent de vase, colorant alimentar și iodură de potasiu. Acest experiment a urmărit importanța catalizatorilor în reacțiile chimice.

-„Osmoza”, prin care apa din vacuolele celulelor unei cepe a fost extrasă cu ajutorul unei soluții saline concentrate. Întregul proces a fost observat în timp real cu ajutorul unui microscop conectat la un televizor.

-„Sticla magică”, prin care diferența de presiune atmosferică este demonstrată cu ajutorul unui balon.

-„Bicicleta magică”, prin care diferența de temperatură a ridicat și a scăzut nivelul apei dintr-un pahar.

   De asemenea, elevii au realizat o cremă de mâini hidratantă prin măsurarea cu precizie a cantităților ingredientelor necesare, formând o emulsie: lanolină, ulei de măsline, apă distilată și pectină.

   După realizarea exprimentelor, s-au purtat discuții referitoare la bazele teoretice ale experimentelor științifice observate.

   În a doua parte a zilei elevii și profesorii însoțitori au realizat o vizită culturală în orașul Aveiro, care este considerat a fi capitala stilului Art Nouveau din Portugalia.

 

   19 mai a fost a patra zi a  mobilității  de  grup  pentru  elevi din cadrul proiectului  Erasmus  Plus pentru  instituții  acreditate  în  domeniul  educației  școlare.

   Elevii au participat la o oră de limba engleză și la o oră de arte.  Scopul principal al orei de limba engleză a constat din promovarea toleranței, incluziunii, dar și combaterea xenofobiei și a homofobiei în rândul participanților.  Elevii, împărțiți în echipe mixte, au  purtat discuții despre preconcepții și stereotipuri referitoare la cultura românească și cea portugheză, punând accentul pe diferența dintre așteptările lor înainte de experiența europeană și realitatea în timpul mobilității de grup. Comunicarea interculturală a fost punctul central al activității și a condus la cunoașterea în profunzime a celor două culturi.

   Ora de arte a avut loc într-un laborator specializat dotat cu rechizitele necesare pentru diverse metode, procese și  modalitățile de expresie utilizate în artele vizuale: desen, mozaic, pictură, design vestimentar, machete, mulaje etc. Elevilor li s-a prezentat întregul proces al  realizării unei creații artistice din ziare reciclate, prin tehnica papier mâché. Ulterior,  ei și-au valorizat creativitatea prin pictarea unei salamandre (care este specifică zonei de care aparține școala) realizate prin tehnica sus-menționată.

 

   20 mai a fost a cincea – și ultima - zi a   mobilității de grup pentru elevi din cadrul proiectului   Erasmus Plus pentru   instituții acreditate în domeniul educației școlare.

   Elevii Colegiului „Mihai Eminescu”  Bacău au participat la două ore de educație fizică și sport.  

   În prima parte, sub îndrumarea strictă a două cadre didactice, elevii s-au aventurat pe un panou de escaladă. De asemenea, ei au jucat badminton, volei, tenis de picior și baschet în sala de sport acoperită.

   În cea de-a doua oră, elevii s-au implicat activ într-o cursă de orientare în perimetrul școlii. Ei au fost împărțiți în 6 echipe mixte (români și portughezi) și  au primit misiunea de a identifica cel mai rapid traseu, urmând să revină la punctul de plecare. Pentru aceasta,  li s-au înmânat o fișă de evaluare și o hartă personalizată pentru fiecare echipă. Pentru a câștiga, elevii au trebuit să treacă prin toate cele 10 puncte de control marcate pe hartă (prin diferite coduri aplicate pe ziduri) și să înregistreze cel mai scurt timp de deplasare. La final, cadrul didactic îndrumător a cronometrat timpul realizat de fiecare echipă și a verificat dacă fiecare echipă a trecut prin toate cele 10 puncte de control.

   La cina de rămas-bun a luat parte întreaga echipă managerială a școlii gazdă, Agrupamento de Escolas de Anadia, precum și coordonatorul Erasmus+ al instituției. La finalul mesei festive, directorul școlii, dl. Anibal Silva, a înmânat certificatele de participare elevilor și cadrelor didactice însoțitoare.

DMC Firewall is a Joomla Security extension!