Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

PROCEDURI OPERAȚIONALE MOBLIITĂȚI ÎN CADRUL PROIECTULUI ERASMUS+,
ACȚIUNEA CHEIE 1 - EDUCAȚIA ȘCOLARĂ. (SCD), PENTRU INSTITUȚII ACREDITATE,
NUMĂRUL 2024-1-RO01-KA121-SCH-000215469

1. Procedura privind selecția elevilor
2. Procedura privind selecția cadrelor didactice însoțitoare
3. Procedura privind selecția cadrelor didactice și didactic auxiliare

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

MOBILITATE DE GRUP PENTRU CADRE DIDACTICE 15-19 IULIE 2024, ITALIA

 

15.07.2024

     În perioada 15-19 iulie 2024, 10 cadre didactice ale Colegiului „Mihai Eminescu" Bacău au participat la cursul de formare "21st century Education and Teaching Skills” organizat de către asociația “Motivated Learning for Everyone” în Verona, Italia.

     Pe parcursul activităților de formare, cadrele didactice au participat la activități de spargere a gheții și la prezentări susținute de formatori, s-au implicat în activități de lucru în colaborare cu ceilalți participanți, precum și în activități de reflecție care i-au ajutat să își regândească practicile pedagogice curente. Participanții la cursul de formare au urmărit filmulețe educaționale specifice, care au ilustrat teoria prezentată anterior.

     În prima zi a cursului de formare, participanții au aprofundat cei 4C din teoria educației, care sunt necesari în secolul al XXI-lea: comunicare, colaborare, gândire critică și creativitate. Aceste abilități au fost analizate din perspectiva nivelului minimal (centrat pe profesor) în comparație cu nivelul maximal (centrat pe elev).  Comunicarea, colaborarea, gândirea critică și creativitatea sunt formate prin intermediul interacțiunii sociale, a autoreflecției, pe parcursul rezolvării de probleme și lucrului în echipă, având ca scop dezvoltarea personală și profesională a elevilor.

 

16.07.2024

     Tematica celei de-a doua zile a cursului de formare a pus în evidență trecerea de la 4C la 7C în educație. Cele 10 cadre didactice participante au aprofundat relevanța abilităților media, T.I.C și de comunicare cross-culturală în contextul educațional al secolului al XXI-lea. Dezvoltarea acestor abilități este necesară pentru a face față schimbărilor fundamentale în stilul de viață, modul de achiziție a cunoștințelor și în modul de gândire specific cetățenilor secolului al XXI-lea și pentru ca elevii să se poată integra în mediul tot mai digitalizat al societății viitorului. De asemenea, au fost aduse în discuție abilitățile de viață necesare în secolul al XXI-lea: flexibilitate, inițiativă, leadership, productiitate și abilități sociale. La finalul programului, participanții s-au familiarizat cu modele de evaluare descriptivă, formativă și sustenabilă, îndeosebi în domeniul formării gândirii critice.

 

17.07.2024

     În cea de-a treia zi a cursului de formare, cele 10 cadre didactice participante au pus în practică elementele de teorie ce implică cei 7C prin intermediul aplicației Goosechase. În Veneția, participanții au fost invitați să descopere elementele de cultură și să aplice noțiunile studiate, utilizând tehnologii moderne.

 

18.07.2024

     În cea de-a patra zi, cele 10 cadre didactice participante au realizat un schimb de bune practici referitoare la utilizarea diverselor instrumente digitale, precum Padlet, Google slides, Answer Garden, Mentimeter, Goosechase, Vocaroo, Zee Maps, Vuca World, Tricker, QR Code Monkey, QR Code Generator sau Tricider. De asemenea, au aprofundat taxonomia digitală a lui Bloom, pe care au analizat-o ulterior prin câteva din instrumentele digitale prezentate anterior. Cadrele didactice au creat o lecție digitală pe site-ul ed.ted.com, care poate integra diverse aplicații educaționale, precum Zeemaps.

     Experința interculturală a fost încununată de participarea la reprezentația modernă a capodoperei Aida de Giuseppe Verdi pe Arena din Verona – un act artistic complet, care a inclus balet, dans modern și spectacol de lumini.

 

19.07.2024

     În ultima zi a cursului de formare "21st century Education and Teaching Skills”, cele 10 cadre didactice participante din cadrul Colegiului „Mihai Eminescu" Bacău au aprofundat cunoștințele referitoare la cele opt principii fundamentale ale comunicării și la stilurile principale de comunicare. Ulterior, au aprofundat metoda mozaicului (Jigsaw), au realizat o debatere pe tema metodelor de dezvoltare a gândirii critice și au pus în practică una din cele 16 metode studiate, “Be a Daydreamer!”. De asemenea, au învățat metode de integrare a inteligentei artificiale în orele de curs, cu ajutorul aplicațiilor ChatGPT, Copilot și Magic School. La final, cursanții au primit certificatele de participare.

     Mobilitatea de formare continuă a avut un impact deosebit asupra celor 10 cadre didactice participante. Tematica a acoperit o gamă largă de competențe didactice esențiale pentru contextul educațional al secolului al XXI-lea: cei 4C și cei 7C în educație, inteligența artificială ca mijloc de creare a lecțiilor interactive, exerciții de spargere a gheții, prezentarea unor sarcini de lucru efectuate în perechi, discuții pe marginea practicilor educaționale curente etc.

 

 

 

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă

MOBILITATE DE GRUP PENTRU ELEVI 8-12 APRILIE 2024, GRECIA

08.04.2024

     În prima zi a mobilității de grup pentru elevi din perioada 8-12 aprilie 2024, elevii Colegiului „Mihai Eminescu” Bacău au luat contact cu școala gazdă, Platon M.E.P.E. din Katerini, Grecia și cu sistemul de învățământ specific. În timpul activităților, elevii s-au implicat într-un joc de rol referitor la utilizarea necorespunzătoare a retețelor sociale. Ulterior, elevii și-au fixat obiective financiare, educaționale, recreaționale, financiare și de sănătate pe care le-au prioritizat în funcția de relevanța acestora pe termen lung.

     Activitățile din aer liber au avut caracter interdisciplinar. Elevii au aprofundat mitologia antică greacă printr-o vizită tematică la Muntele Olimp. Relația dintre cultură și spiritualitate a fost ilustrată prin vizita la Mănăstirea „Sf. Dionisie” și la Mănăstirea „Efrem Sirul”.

09.04.2024

   

      În a doua zi a mobilității, elevii Colegiului „Mihai Eminescu” Bacău au participat la prezentarea proiectului “Eco Mobility”, realizat de elevii școlii gazdă, Platon M.E.P.E în sala EKAVIS din Katerini. Inițiativa elevilor a avut ca scop încurajarea utilizării mijloacelor de transport prietenoase cu mediul în zonele urbane. În vederea pregătirii acestui proiect, elevii școlii gazdă au realizat o vizită de documentare la viceprimarul localității, precum și la o fabrică de panouri fotovoltaice din orașul Salonic. De asemenea, și-au promovat ideea de proiect la radioul local.

      Prezentarea realizată de elevii școlii gazdă a fost una interactivă. Participanții au fost invitați să răspundă online la chestionare privind  mijloacele de transport preferate. Acestea au fost corelate cu statisticile ce au avut ca grup-țintă locuitorii orașului Katerini.

      Elevii au prezentat inițiativa de implementare a mijloacelor de transport ecologice în orașul Katerini viceprimarului, cu care au realizat o dezbatere pe această temă. La final, au fost înmânate diplome de apreciere  de către  autoritățile locale.

     Atitudinile ecologiste au fost puse în practică printr-o activitate de ecologizare a plajei din Paralia Katerini. Ziua s-a finalizat cu o vizită culturală în orașul Katerini, capitala județului Pieria, pentru a descoperi bogăția culturală a spațiului grecesc.

 

10.04.2024

     În a treia zi a mobilității, elevii Colegiului „Mihai Eminescu” au realizat o vizită culturală la complexul de mănăstiri ortodoxe „Meteora”, al doilea centru religios al Greciei, după Muntele Athos. În Mănăstirea „Sf. Varlaam” elevii au beneficiat de o experiență de învățare interdisciplinară, imbinând religia, istoria, literatura și arta. Mănăstirile fac parte din patrimoniul UNESCO, de-a lungul istoriei având rol de protecție împotriva invaziilor turcești.

     În orașul Kalambaka, elevii au vizitat unul dintre cele mai mari ateliere de icoane din Grecia, unde au învățat despre arta și simbolistica specifice unei icoane bizantine.

 

11.04.2024

     În a patra zi a mobilității, elevii Colegiului „Mihai Eminescu” Bacău au participat la un workshop susținut de directorul școlii gazdă, având ca temă meseriile viitorului. Au fost puse în discuție meserii ce vizează inteligența artificială, interacțiunea dintre oameni și roboți, biomedicina, imprimarea 4D etc. Discuțiile au fost fundamentate pe analiza manualului ”100 Radical Innovation Breakthroughs for the Future” elaborat de Comisia Europeană. Ulterior, elevii români au interacționat cu colegii lor greci și au realizat un schimb de experiență în ceea ce privește jocurile și dansurile tradiționale.

     În a doua parte a zilei, delegația Colegiului a vizitat orașul Salonic, care este un important centru cultural al Greciei. La Biserica "Sf. Dimitrie" s-au închinat la racla  Sfântului Dimitrie Izvorâtorul de Mir. Ulterior, cei zece elevi și doi profesori însoțitori au admirat simbolul orașului, Turnul Alb, descoperind astfel istoria acestuia.

 

12.04.2024

     În a cincea zi a mobilității, elevii Colegiului „Mihai Eminescu” Bacău au participat la ore de robotică și limba engleză.  Elevilor li s-a prezentat programul ”Lego Mindstorms”, care este utilizat pentru a programa un robot să transporte un obiect pe o traiectore definită. Robotul a efectuat mișcări de rotație în diferite unghiuri și direcții. Ulterior, elevii ei au participat la "treasure hunt" în care au rezolvat diverse îprovocări în echipe, utilizând aplicația ”Goosechase”. În continuare, au fost înmânate certificatele de participare de către directorul adjunct al școlii.

     Ultima zi a mobilității de grup s-a încheiat cu o seară grecească, în care elevii au experimentat dansuri tradiționale grecești din regiunea Macedoniei, dar și din zona insulară a Greciei.

 

 

 

 

 

DMC Firewall is a Joomla Security extension!