Proiectul de mobilitate Erasmus+ nr. 2021-1-RO01-KA121-SCH-00009410

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă
 

Colegiul Mihai Eminescu” deține acreditarea Erasmus pentru a derula proiecte de mobilitate Erasmus+ in domeniul educatiei școlare în exercițiul financiar 2021-2027. În cadrul acestei acreditări, în  anul școlar 2021-2022,  Colegiul a implementat proiectul de mobilitate Erasmus+ nr. 2021-1-RO01-KA121-SCH-00009410.

Proiectul a implicat două dimensiuni:  mobilitatea de grup pentru 10 elevi din luna mai 2022 și 14 mobilități pentru formare continuă pentru cadre didactice și didactic-auxiliare. Cei 14 participanți, împățiți în două fluxuri, au participat la cursul de formare “Creativity and interculturality– Harness the power of creativity through intercultural exchange in the classroom!” organizat de către asociația Edu2Grow.

La fluxul de mobilitate din Malaga, Spania, în perioada11-15 iulie 2022, au participat: coordonatorul de proiect prof. Andrioaie Ana-Maria, prof. Borțun Alina, prof. Cernat Elena-Loredana, prof. Lupu Oana-Elena, prof. Oprescu Daniel-Dragoș și prof. Vrăcioiu Lucia-Diana.

Descarcă fişierul Malaga 2022 în format Power Point

La fluxul de mobilitate din Caldas da Rainha, Portugalia, în perioada 24-28 august 2022, au participat: secretar Ardeleanu Simona-Iulia, prof. Constantin Lăcrămioara, prof. Hulea Constantina, prof. Iancu Mariana, prof. Petrea Paula, prof. Sandu Luiza, prof. Șuhan Andreea-Laura și prof. Temelie Vasilica.

 

Conținuturile activității de formare

MODULUL 1: TEAM BUILDING ȘI DINAMICĂ DE GRUP

-Introducere: obiectivele, conținutul, rezultatele preconizate și așteptările participanților;

-Jocuri interculturale. Lucrul într-un proiect internațional – cum să comunici și să te conectezi;

-Team building: lucrul cu colegii și părțile interesate – exerciții practice urmate de o dezbatere;

-Stereotipuri și prejudecăți în clasă. Jocuri, metode și instrumente pentru îmbunătățirea comunicării;

-Excursie culturală – explorarea manifestărilor exterioare ale culturii.

MODULUL 2: CREATIVITATE

-Creativitatea și cadrul european. Abordări curente utilizate în studiul creativității: o investigație exploratorie;

-Abordare interculturală creativă și practică școlară: studiu de caz. Cât de creativi suntem? ;

-Gândire creativă – Metode creative de predare;

-Instrumente creative pentru elevi. Vizită de studiu: Creativitatea, un factor interactiv al interculturalității.

 

MODULUL 3: MULTICULTURALITATE ȘI INTERCULTURALITATE

-De ce avem nevoie de învățarea interculturală? ;

-Dimensiunile și importanța competenței interculturale;

-Cine ar trebui să fie competent din punct de vedere intercultural? ;

-Competențele interculturale necesare în educația adulților: profesori, factori de decizie și cursanți;

-Strategii și abordări pentru dezvoltarea competenței interculturale. Multiculturalism și diversitate în școlile din Europa;

-Provocări pentru educația în era globalizării. Caracteristicile organizațiilor interculturale;

-Politici și strategii interculturale;

-Cum pot organizațiile să devină competente din punct de vedere intercultural: plan de lucru;

-Experiențe în context multicultural: Schimb de experiențe ale participanților: identificarea diferitelor cazuri pentru a fi studiate;

-Evaluarea competenței interculturale.

MODULUL 4: MOTIVAȚIA

-Prelegere: Creativitate și motivație;

-Importanța motivației interne și externe atât pentru profesori, cât și pentru elevi. Valoarea eșecului;

-Motivația: studiu de caz pe diferite grupuri țintă.

MODULUL 5: LEGĂTURI TRANSVERSALE

-Probleme interculturale - soluții creative;

-Legătura dintre creativitate, învățarea interculturală și educația pe tot parcursul vieții;

-Oportunități de colaborare europeană – Parteneriate în cadrul Erasmus+. Vizită de studiu la organizații locale care implementează proiecte europene.

MODULUL 6: EVALUARE

-Planificarea activitatilor de diseminare si valorizare. Utilizarea instrumentelor europene de certificare: certificatul de mobilitate Europass și certificatul de participare la curs;

-Evaluarea proiectului. Ceremonia de acordare a certificatelor.

Participarea profesorilor la proiecte europene în cadrul programului Erasmus contribuie la dezvoltarea profesională a cadrelor didactice deoarece facilitează accesul acestora la un mediu virtual de colaborare şi de schimb de experienţă, la parteneriate cu alţi profesori şi la activităţi de formare profesională, alături de colegi din diverse ţări europene. Prin participarea la mobilități de formare coninuă în cadrul proiectelor europene, cadrele didactice au posibilitatea de a se familiariza cu sistemele de educaţie din alte ţări europene.

Participarea la mobilitatea de formare continuă în cadrul proiectului de acreditare în domeniul educației școlare a reprezentat, pentru delegația Colegiului Mihai Eminescu”, acceptarea unor multiple provocări: crearea unui mediu atractiv de învăţare, diversificarea situaţiilor de învăţare, combinarea mai multor teme şi activităţi relevante, precum și elaborarea de material didactic adecvat. Proiectele europene reprezintă un mediu autentic de învăţare şi un vast domeniu unde cadrele didactice pot învăţa prin intermediul comunicării, prin utilizarea noilor tehnologii şi prin managementul de proiect.

 

 

 

Our website is protected by DMC Firewall!