Cursul de formare "Special Education Classroom: Effective Strategies and Productive Learning Environment” – Barcelona, 10-14 iulie 2023

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă
 

Cursul de formare "Special Education Classroom: Effective Strategies and Productive Learning Environment” – Barcelona, 10-14 iulie 2023

 

     Prima zi a cursului de formare Erasmus+ "Special Education Classroom: Effective Strategies and Productive Learning Environment” a debutat cu un exercițiu de spargere a gheții prin care cei 18 participanți din cadrul Colegiului „Mihai Eminescu” Bacău au făcut cunoștință cu cei doi   formatori. 

Acest joc a fost urmat de prezentarea Colegiului „Mihai Eminescu” Bacău și a instituției de proveniență a foarmatorilor, Special Vocational Junior and Senior Highs School of Rhodes, Grecia.

Cei 18 participanți din cadrul Colegiului au învățat despre sistemele educaționale specifice educației speciale din Europa și cele trei niveluri de  integrare a elevilor cu cerințe educaționale speciale.

Cursul de formare a continuat cu cele 14 categorii în care pot fi încadrați elevii cu cerințe educaționale speciale și au realizat o dezbatere pe tema unei prezentări sub marca ”The European Agency for Special Needs and Inclusive Education”.

În următoarele zile colaborarea s-a realizat prin tabla virtuală Trello, unde s-au postat suporturile de curs și diferite produse realizate de către participanți

În cea de-a doua zi a cursului de formare Erasmus+ "Special Education Classroom: Effective Strategies and Productive Learning Environment”, cei 18 participanți din cadrul Colegiului „Mihai Eminescu” Bacău au abordat tematica standardelor de calitate în procesul instructiv-educativ. Pornind de la un sondaj pe site-ul www.menti.com, cursanții au dezbătut profilul profesorului ideal în lucrul cu elevii cu cerințe educaționale speciale. Acest exercițiu a fost urmat de realizarea unui blazon personal care a cuprins un motto, o siglă, valorile și competențele personale ale fiecărui cadru didactic.

În a doua parte a zilei, cei doi formatori au prezentat profilul unui elev cu ADHD și au oferit instrumente practice pentru a facilita procesul de învățare pentru elevii cu o astfel de tulburare mintală de tip neurologic.

Cu ajutorul jocurilor nonformale, s-au format echipele care au realizat un ”treasure hunt” în interiorul bazilicii Sagrada Familia în data de 12.07.2023 și s-au familiarizat cu viitoarele sarcini de lucru.

În cea dea de-a treia zi a cursului de formare Erasmus+ "Special Education Classroom: Effective Strategies and Productive Learning Environment” cei 18 participanți din cadrul Colegiului „Mihai Eminescu” Bacău au realizat un ”treasure hunt” în interiorul bazilicii Sagrada Familia. Împărțiți în patru grupe de lucru, cursanții au explorat capodopera lui Antoni Gaudi prin intermediul diverselor sarcini de lucru creative facilitate de aplicația Goosechase. Astfel, cursanții au învățat cum să implementeze activități nonformale specifice educației incluzive în practica pedagogică curentă.

În cea de-a patra zi a cursului de formare Erasmus+ "Special Education Classroom: Effective Strategies and Productive Learning Environment” directorul școlii a prezentat profilul școlii gazdă, Escola Turbula, care datează din 1960 și școlarizează elevi de la grădiniță până la ciclul postliceal. Ulterior, cei 18 participanți din cadrul Colegiului „Mihai Eminescu” Bacău au realizat un tur al școlii gazdă sub îndrumarea lui Isac, un elev din ciclul liceal. Pe parcursul turului ghidat, cursanții au admirat baza materială, precum și proiectele realizate de către elevii școlii în cadrul activităților educative formale și nonformale.

În a doua parte a zilei, cursanții au aprofundat cele patru competențe esențiale pentru secolul al XXI-lea: gândirea critică, creativitatea, colaborarea, și comunicarea, precum și modul în care acestea îi pot pregăti pe elevi pentru viața reală.

De asemenea, cei 18 participanți din cadrul Colegiului „Mihai Eminescu” Bacău au studiat profilul elevilor cu dislexie și tulburări de comportament și au explorat diferite metode de intervenție în cazul acestora.

Partea ludică a programului de lucru a inclus un joc prin care participanților li s-a lipit pe spate o etichetă simbolizând o nevoe educațională specială, fiind puși astfel în postura unor elevi în risc de excluziune educațională.

În ultima zi a cursului de formare Erasmus+ ”Special Education Classroom: Effective Strategies and Productive Learning Environment” cele 18 cadre didactice din cadrul Colegiului Mihai Eminescu Bacău au explorat principiile învățării socio-emoționale, pornind de la teoria inteligențelor multiple a lui Howard Gardner. Cursanții au conștientizat mosul în care emoțiile afectează elevii și profesorii în derularea activității didactice.

 

Our website is protected by DMC Firewall!