- Proiecte europene
- Blog proiecte europene KA 229 TEAMS
- Accesări: 1343
În perioada 23-29 februarie 2020 a avut loc activitatea de învățare, predare și formare, găzduită de către Staatliche Regelschule "Friedrich Solle“ din Zeulenroda-Triebes, Germania
![]() |
![]() |
În perioada 23-29 februarie 2020 a avut loc activitatea de învățare, predare și formare, găzduită de către
Staatliche Regelschule "Friedrich Solle“ din Zeulenroda-Triebes, Germania.
Delegația Colegiului „Mihai Eminescu” Bacău a fost compusă din: coordonatorul de proiect, dir. adj. prof. Andrioaie Ana-Maria, prof.Anton Angela, dar și elevii Cîndea Andrei, Docan Gabriel-Flavius-Octavian, Marinescu Cosmin-Florin și Paiu Robertino-Florinel.
Agenda de lucru a reuniunii a fost extrem de variată și a cuprins: vizitarea școlii, realizarea unor asistențe la ore pe diverse discipline, jocuri de inteligență, precum și primirea oficială din partea primarului. Tinerii participanți au putut socializa cu elevii claselor a 8-a, a 9-a și a 10-a, realizând comparații cu programa școlară din România, și căpătând experiența de a comunica în mai multe limbi.
Cea mai importantă parte a activității de învățare, predare și formare a constat din prezentarea analizei S.W.O.T. de către cele cinci instituții partenere în proiect. Această analiză a fost efectuată în urma aplicării testelor de competență stabilite de comun acord la nivelul parteneriatului. Testele de competențe au vizat următoarele discipline: limba maternă, limba engleză, matematică și științe.
Un eveniment inedit ce a satisfăcut pofta de cunoaștere a micilor exploratori a fost, cu siguranță, vizitarea muzeului Imaginata din orașul universitar Jena, la care copiii au fost foarte receptivi. În acest muzeu științific au fost explicate în mod practic fenomene fizice, precum refracția luminii, propagarea luminii și a sunetului sau forța de atracție gravitațională. Prin jocuri interactive, dar și experiențe amuzante, precum vizualizarea la scală largă a fenomenelor optice ce se produc în interiorul globului ocular, dar și a capacității omului de a distinge obstacole și de a le traversa pe întuneric, elevii au învățat despre importanța fizicii în viața cotidiană. Acești tineri mânați de un instinct feroce pentru cunoaștere și dezvoltare personală au fost îndrumați de ghizi locali plini de viață, ce încercau să egaleze energia nepotolită învățăceilor, explicându-le pe înțelesul acestora viteza undelor sonore în funcție de mediul de propagare a acestora sau influența unei raze de lumină monocromatică asupra culorilor înconjurătoare.
Dimensiunea culturală a mobilității a fost asigurată de o vizită tematică în satul Mödlareuth, supranumit „Micul Berlin”. Între anii 1949-1990, locuitorii acestui sat au fost separați de un zid, jumătate de localitate aparținând Germaniei de Est, iar cealaltă jumătate Germaniei de Vest. Lecția de istorie a completat această experiență fructuoasă pentru întreaga delegație a Colegiului „Mihai Eminescu” Bacău.
Această vizită tematică i-a învățat pe elevi importanța unității naționale purtându-i printr-o istorie fascinantă, dar și tristă, a unei națiuni glorioase. Grupurile de elevi împreună cu profesorii însoțitori au putut vedea prin ochii victimelor, ruinele „simbolului Germaniei divizate”. O valoroasă contribuție în educația privind istoria și politica perioadei conflictuale din Germania (statele aflate sub influența dictaturii comuniste și statele democratice) o aduce Muzeul German Mödlaureuth, fondat la 3 septembrie 1990, devenind o autentică, extramurală locație, pentru învățarea dar și comemorarea Germaniei divizate, respectiv a victimelor acesteia. Elevii au putut vizualiza zona în care a fost amplasată și reconstruită precum în anul 1989 „Poarta deschisă” spre Germania de vest printr-o excursie în aer liber. Muzeul a permis grupului să urmărească în sala cinematografică un documentar istoric și să viziteze arhiva vastă constituită din autovehiculele utilizate după perioada Celui de-al Doilea Război Mondial, dar și din uniformele și obiectele soldaților din diferite puncte de pază a zidului. De asemenea, arhiva având o variată colecție de documente istorice și planuri arhitecturale în miniatură ale caselor orașului surprinse în anul 1966 a putut fi admirată de membrii grupului, atât cadre didactice cât și elevi.
Pe lângă activitățile planificate în cadrul acestui proiect, organizarea traseelor parcurse până la locația de cazare a grupului a permis vizitarea unor atracții turistice de o importanță culturală majoră a Germaniei. Un exemplu este Poarta Brandenburg, un monument neoclasic din secolul al XIII- lea construit la ordinul lui Friederich al II-lea, care reprezintă un simbol al unității și al istoriei tumultoase a Europei, fiind amplasat la fosta graniță dintre Berlinul de Vest și Berlinul de Est. Această construcție grandioasă a reprezentat un prim obiectiv turistic vizitat de delegația Colegiului „Mihai Eminescu”, permițând vizualizarea arhitecturii tipică clasicismului timpuriu, dar și imortalizarea unor momente de grup.
În imediata apropiere a Porții Brandenburg se află Reichstagul sau sediul tradițional al Parlamentului German. Grandioasa cupolă adăugată după renovarea realizată în anul 1950, un model al unei îmbinări a mai multor stiluri arhitecturale, a constituit obiectul criticilor vehemenți. Grupul a putut realiza o colecție de fotografii ale acestor două obiective, dar și a bisericii memoriale Kaiser Wilhelm și a Coloanei Victoriei.