Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă
 sigla  CME                                                                                               logo erasmus plus 

În perioada 14-15 septembrie 2022 a avut loc reuniunea transnațională în cadrul proiectului KA220 VET, cu titlul “Communication skills and diversity competence for students of vocational Schools for Medical Professions: Design thinking for participatory medicine”, acronim DesignCARE, contract de finanțare nr. 2021-1-HR01-KA220-VET-000025725.

Delegația Colegiului „Mihai Eminescu”, Bacău a constat din coordonatorul de proiect, prof. Andrioaie Ana-Maria și p.i.p. Țințaru Smaranda-Anca.

Agenda de lucru pe zile a fost următoarea:

14.09.2022

- Prezentarea instituției gazdă, Universitatea din Copenhaga, Danemarca, Facultatea de Științe Sociale și a activității derulate în domeniul migrației și a sănătății publice - Professor Allan Krasnik;

- Prezentarea activităților derulate și a activităților viitoare în cadrul proiectului Erasmus+ DesignCARE de către coordonatorul de proiect;

 - Vizitarea campusului de sănătate publică.

            În cea de-a doua parte a zilei, partenerii de la asociația “Fabula Movens” din Zagreb au oferit participanților la reuniunea transnațională o sesiune de formare pe tema competențelor de comunicare media și de creare a conținuturilor media. Aceste competențe vor ajuta instituțiile partenere să livreze prelegeri în format video de înaltă calitate, care vor fi incluse în produsul final al proiectului Erasmus+. Acesta constă dintr-un modul de formare online care va aborda următoarele teme:

  • Comunicarea cu pacienții și aparținătorii;
  • Competența de diversitate;
  • Etică și RRI (Cercetare responsabilă și inovație);
  • Medicina participativă;
  • Empatie.

Modulul de formare va fi parcurs de către elevii Colegiului „Mihai Eminescu”, Bacău, în format online, pe platforma Moodle a Universității din Split, care este instituția coordonatoare a proiectului Erasmus+.

15.09.2022

            În cea de-a doua zi a reuniunii transnaționale, participanții au realizat înregistrări video, reprezentând o introducere în tematica proiectului. Colegiul „Mihai Eminescu”, Bacău a înregistrat o prezentare pe tema comunicării cu pacienții și aparținătorii, care a abordat formele și scopul comunicării cu pacienții și aparținătorii, competențele de comunicare necesare unui asistent medical, dar și exemple de bună practică în ceea ce privește comunicarea în domeniul medical.

            De asemenea, cei nouă participanți la reuniunea transnațională, provenind din cele șase instituții partenere, au realizat o prezentare video colaborativă a proiectului Erasmus+ (obiective, produs final, impact etc.), care va fi utilizată pentru promovarea proiectului.

            La finalul reuniunii transnaționale, participanții au adus contribuții la conținutul modulului de formare online și au primit sarcini de lucru pentru implementarea viitoare a proiectului.      

 

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă
 sigla  CME                                                                                               logo erasmus plus 

În perioada februarie 2022 - octombrie 2021 Colegiul „Mihai Eminescu” Bacău implementează proiectul KA220 VET cu titlul “Communication Skills and Diversity Competence for Students of Vocational Schools for Medical Professions: Design thinking for Participatory Medicine”, acronim DesignCARE, contract de finanțare nr. 2021-1-HR01-KA220-VET-000025725.

            Partenerii europeni sunt următorii:

  • Universitatea din Split, Croația, Facultatea de Medicină – coordonator;
  • Fabula Movens din Zagreb, Croația;
  • Universitatea din Pula, Croația, Facultatea de Medicină;
  • Universitatea din Copenhaga, Danemarca, Facultatea de Științe Medicale;
  • Colegiul „Mihai Eminescu” Bacău;
  • Liceul Sanitar din Pula, Croația.

Rezultatele finale vizate în urma implementării proiectului DesignCARE sunt:

  • Curriculum pentru dezvoltarea abilităților de comunicare și competență de diversitate în medicina participativă, cu definirea certificării;
  • Program/modul online privind abilitățile de comunicare și competența culturală în medicina participativă pentru școlile sanitare;
  • Studiu de evaluare a implementării noului curriculum și a programului/modulului online pentru școlile sanitare, însoțit de un set de recomandări pentru proiectarea și implementarea cu succes a cursului programului / modulului online din cadrul proiectului DesignCARE.

Valoarea totală a grantului alocat pentru Colegiul „Mihai Eminescu” Bacău este de 13.740 de euro.

În perioada 21-25 februarie 2022 a avut loc activitatea de învățare, predare și formare în cadrul proiectului KA220 VET. Din partea Colegiului „Mihai Eminescu” Bacău participantul a fost prof. Andrioaie Ana-Maria.

Agenda de lucru pe zile a fost următoarea:

21.02.2022

-Lansarea oficială a parteneriatului;

-Prezentarea proiectului și a rezultatelor finale ale proiectului;

-Crearea unei comisii de coordonare a proiectului;

-Stabilirea unei platforme pentru întâlniri online;

-Prezentarea documentelor necesare pentru implemetarea proiectului;

-Realizarea unui plan de diseminare, a unui plan financiar, de asigurare a calității și de comunicare.

22.02.2022

În prima parte a zilei partenerii din cadrul proiectului au realizat prezentarea oficială a profilului de activitate și a experienței anterioare în proiecte cu finanțare europeană.

Mobilitatea a inclus două activități de formare esențiale pentru implementarea proiectului. Prima activitate de formare s-a axat pe aplicarea metodologiei “design thinking” în proiectarea curriculumului. Activitatea de formare, organizată de societatea Fabula Movens, a vizat dezvoltarea abilităților de cunoașterere a grupului țintă, în procesul proiectării curriculumului.

 De asemenea, organizatorii activitatății de fomare au evidențiat interrelația dintre cunoștințe, abilități profesionale, abilități de viață, atitudini și valori în procesul de proiectare a curriculumului.

23.03.2022

            Cea de-a doua activitate de formare esențială pentru implementarea proiectului  a vizat dezvoltarea competențelor de diversitate și de comunicare. Activitatea de formare, organizată de către Universitatea din Copenhaga, a inclus definirea competenței de diversitate, definirea conceptelor de bază în ceea ce privește diversitatea, rolul profesorului în curriculumul ascuns, precum și diferența dintre  predarea ÎN diversitate și predarea DESPRE diversitate. De asemenea, s-au purtat discuții despre modul în care se poate aborda diversitatea în timpul actului medical și despre importanța comunicării în procesul de acordarea a îngrijirilor de sănătate.

            În cea de-a doua parte a zilei, participanții s-au axat pe proiectarea curriculumului în cadrul proiectului DesignCARE, îndeosebi pe definirea rezultatelor învățării și armonizarea conținuturilor cu rezultatele învățării.

24.02.2022

În penultima zi a mobilității gazdele au realizat o prezentare care a vizat medicina participativă (ca parte a conceptului de medicină P4), etica, dar și concepul de RRI (cercetare responsabilă și inovare). Aceste concepte derivă din proiectul de cercetare Erasmus+ PROMISE, care a fost implementat de către Universitatea din Split, pe tema medicinei P4,  care se traduce prin: personalizată, predictivă, preventivă și participativă. https://promise.medils.hr/index.php/intellectual-outputs

Prezentarea a vizat evidențierea rolului eticii, a cecetării repsonsabile și a inovației în îngrijirile de sănătate și în educația medicală. În acest sens, participanții au analizat două studii de caz care au constat din dileme morale.

În ultima parte a zilei participanții au colaborat pentru realizarea unei hărți conceptuale a curriculumului, necesară pentru proiectarea curriculumului în proiectul DesignCARE. 

25.02.2022

-Proiectarea curriculumului pentru proiectul DesignCARE – concluzii;

-Alegerea logo-ului proiectului.

 

Our website is protected by DMC Firewall!