Mobilitatea de grup pentru elevi 10-14 martie 2025 Konya, Turcia
ZIUA 1
Prima zi a mobilității de grup dedicate elevilor a reprezentat un moment deosebit de important pentru delegația Colegiului „Mihai Eminescu” din Bacău. Echipa noastră, formată din zece elevi și cadre didactice însoțitoare, a pășit cu emoție și entuziasm pragul instituției partenere, Selcuklu Fen Lisesi din Konya, Turcia, unde a fost primită cu căldură de către gazdele turce.
Activitățile zilei au debutat cu o prezentare oficială a celor două instituții implicate în proiect, moment care a permis atât elevilor, cât și profesorilor să descopere elemente definitorii ale fiecărei școli, dar și să înțeleagă mai bine valorile comune și obiectivele educaționale care stau la baza colaborării în cadrul programului Erasmus+.
După această introducere, elevii băcăuani au avut ocazia să participe direct la procesul de învățare al școlii gazdă, asistând la o oră de chimie și la o lecție de limba engleză. Aceste activități le-a oferit o perspectivă asupra modului în care sunt abordate disciplinele la nivel internațional, dar și prilejul de a interacționa cu elevii turci, facând schimb de experiențe educaționale.
ZIUA 2
A doua zi a mobilității de grup pentru elevi a început cu o primire oficială deosebită din partea conducerii școlii gazdă, Selcuklu Fen Lisesi din Konya, Turcia. Directorul instituției a întâmpinat cu căldură delegația Colegiului „Mihai Eminescu” din Bacău, oferind un cadru formal, dar prietenos, care a evidențiat importanța schimburilor educaționale internaționale și a colaborării dintre școli.
În prima parte a zilei, cei zece elevi băcăuani au avut oportunitatea de a participa la lecții deschise, asistând la o oră de chimie și la o oră de matematică. Experiența le-a permis să observe metodele inovative de predare aplicate de profesorii turci și să compare abordările educaționale cu cele din România. Această etapă a fost completată de momente de interacțiune și schimb de idei între elevi, favorizând dezvoltarea competențelor interculturale și sociale.
Ulterior, delegația Colegiului „Mihai Eminescu” s-a implicat în activități sportive comune, desfășurate împreună cu elevii turci. Jocurile și exercițiile fizice au fost concepute pentru a consolida spiritul de echipă, cooperarea și prietenia între participanți, oferind în același timp momente de relaxare și distracție într-un cadru educațional alternativ.
Partea a doua a zilei a fost dedicată explorării universului și fascinantei lumi a științei. Elevii au vizitat Muzeul de Științe din Konya, unde au descoperit expoziții interactive și experimente care le-au stimulat curiozitatea și gândirea critică. Această experiență le-a oferit o perspectivă captivantă asupra fenomenelor științifice și a modului în care acestea pot fi înțelese prin experimente și observații practice.
Dimensiunea culturală a fost completată printr-o vizită la prima biserică creștină din localitatea Sille, situată în apropierea orașului Konya. Această incursiune a oferit elevilor posibilitatea de a înțelege mai bine patrimoniul religios și istoric al regiunii, punând în valoare diversitatea culturală și importanța cunoașterii tradițiilor locale.
ZIUA 3
Cea de-a treia zi a mobilității de grup pentru elevi a fost dedicată explorării interculturale și cunoașterii patrimoniului istoric și artistic al regiunii Cappadocia, o zonă recunoscută pentru frumusețea și unicitatea sa la nivel mondial. Delegația Colegiului „Mihai Eminescu” din Bacău, formată din zece elevi și cadrele didactice însoțitoare, a trăit o experiență educațională și culturală deosebită, îmbinând învățarea cu aventura și descoperirea de noi perspective asupra patrimoniului universal.
Activitățile au început cu un exercițiu interactiv de tip “treasure hunt” conceput pentru a le permite elevilor să descopere istoria milenară a Cappadociei. Elevii au fost împărțiți în cinci perechi și au trebuit să colaboreze pentru a rezolva sarcini diverse, explorând cele mai importante obiective turistice și istorice. Această activitate le-a oferit ocazia de a-și exersa abilitățile de comunicare, cooperare și gândire critică, în timp ce descopereau informații fascinante despre regiune.
Tinerii participanți au vizitat Valea Porumbeilor, Castelul Uchisar și orașul Göreme, unde au îndeplinit diferite sarcini și probe practice, acumulând cunoștințe despre geografia, istoria și cultura locului. Fiecare obiectiv a oferit o experiență unică, combinând peisaje spectaculoase cu elemente culturale și istorice care au captivat atenția elevilor.
După-amiaza a fost dedicată artei tradiționale și meșteșugurilor locale. Elevii au participat la un atelier de olărit în cadrul Muzeului de Artă Modernă Guray din Avanos, unde au învățat tehnici specifice și au creat propriile obiecte din lut sub îndrumarea specialiștilor locali. Atelierul a fost o oportunitate de a înțelege mai bine legătura dintre cultură, artă și identitatea unei comunități, dar și de a-și dezvolta creativitatea și răbdarea în același timp.
Ziua s-a încheiat cu un moment de relaxare și reflecție. Elevii și profesorii însoțitori au urcat pe cel mai înalt punct din orașul Göreme, de unde au putut admira un apus de soare spectaculos, care a oferit tuturor participanților o imagine memorabilă a peisajului unic al Cappadociei. Această experiență a întregit ziua, lăsând amintiri de neuitat și întărind legăturile de prietenie și colaborare dintre elevii implicați în proiect.
ZIUA 4
Cea de-a patra zi a mobilității de grup dedicate elevilor a început cu un moment special de prezentare și împărtășire a experiențelor trăite în zilele anterioare. În prezența directorului și a colegilor din școala gazdă, elevii Colegiului „Mihai Eminescu”Bacău au prezentat videoclipurile realizate în cursul vizitei interculturale din Cappadocia, desfășurate în ziua precedentă. Materialele video au surprins peisaje spectaculoase, momente de colaborare între elevi și activitățile creative desfășurate pe parcursul explorării regiunii, oferind tuturor participanților ocazia de a retrăi experiențele de neuitat trăite în cadrul proiectului.
În cadrul acestei activități, elevii români și colegii lor turci au avut ocazia să împărtășească informații despre cele mai importante obiective culturale și tradiții specifice fiecărei țări. Prezentările au inclus dansuri tradiționale, costume specifice și elemente reprezentative ale patrimoniului cultural local, contribuind la consolidarea legăturilor interculturale și la dezvoltarea unei înțelegeri mai profunde a diversității culturale. Această parte a zilei a fost extrem de apreciată de toți participanții, fiind un exemplu concret de schimb educațional și cultural între elevi din diferite țări.
După acest moment intercultural, delegația Colegiului „Mihai Eminescu” a participat la activități educaționale în școala gazdă, asistând la o oră de fizică și la o oră de chimie. Elevii au avut astfel posibilitatea de a observa metodele de predare aplicate în Turcia, de a interacționa cu elevii turci și de a compara abordările educaționale, încurajând schimbul de bune practici și dezvoltarea competențelor academice.
Cea de-a patra zi a mobilității a reprezentat, așadar, un echilibru între dimensiunea culturală și cea educațională, oferind elevilor momente de reflecție, creativitate și colaborare interculturală, contribuind semnificativ la scopul principal al proiectului Erasmus+: dezvoltarea competențelor personale, sociale și interculturale ale tinerilor participanți.
ZIUA 5
Cea de-a cincea și ultima zi a mobilității de grup pentru elevi a fost dedicată aprofundării cunoștințelor culturale și tradiționale ale Turciei, oferind o încheiere simbolică și memorabilă a întregului proiect. Delegația Colegiului „Mihai Eminescu” din Bacău a participat la o oră specială de cultură și civilizație turcă, desfășurată în școala gazdă.
În cadrul acestei lecții, elevii au descoperit elemente fascinante ale patrimoniului cultural turcesc, printre care tehnica tradițională de pictură pe apă, cântece populare autentice și semnificația sărbătorii Nevruz Bayrami, celebrată în fiecare an ca simbol al renașterii naturii și al unității între oameni. Activitățile au fost interactive și captivante, permițând elevilor să participe direct la experiențe practice, să învețe prin experimentare și să dezvolte o apreciere mai profundă pentru tradițiile și arta unei culturi diferite.
După această experiență interculturală, elevii români au primit certificatele de participare din partea directorului școlii gazdă, Selcuklu Fen Lisesi din Konya, moment care a marcat oficial încheierea mobilității și recunoașterea eforturilor depuse de toți participanții pe parcursul proiectului. Această ceremonie a fost un prilej de sărbătorire a realizărilor elevilor și de consolidare a legăturilor de prietenie stabilite între participanții din România și Turcia.
Întregul proiect Erasmus+ a reunit armonios dimensiunea educațională, științifică, sportivă și culturală, oferind elevilor o experiență complexă, memorabilă și plină de experiențe practice și interculturale. Participarea la acest program a permis dezvoltarea competențelor personale și sociale ale elevilor, stimularea creativității și curiozității, dar și consolidarea colaborării între școlile partenere, lăsând amintiri de neuitat pentru întreaga echipă.






















































