Curs de formare ''The Art of Teaching Cultivating Creativity and Imagination in Students'' Istanbul, Turcia
ZIUA 1
În prima zi a cursului de formare Erasmus+ “The Art of Teaching – Cultivating Creativity and Imagination in Students”, cele cinci cadre didactice ale Colegiului „Mihai Eminescu” Bacău au interacționat cu profesori din Croația și Grecia.
Prima zi a fost dedicată activităților de cunoaștere prin jocuri de spargere a gheții, exercițiilor privind așteptările și temerile legate de curs, precum și introducerii în competențele cheie necesare profesorului secolului XXI. Activitățile din prima zi au avut ca scop cunoașterea participanților și crearea unei atmosfere colaborative, prin jocuri de tip ice-breaker. Au urmat exerciții introductive privind așteptările și temerile legate de derularea cursului, precum și o prezentare a competențelor-cheie necesare profesorului secolului XXI, menite să stimuleze reflecția asupra rolului creativității și imaginației în procesul educațional.
ZIUA 2
În cea de-a doua zi a cursului de formare Erasmus+ , cei cinci participanți de la Colegiul „Mihai Eminescu” Bacău au avut oportunitatea de a explora și experimenta o gamă variată de stiluri de învățare și metode de predare menite să stimuleze creativitatea și imaginația elevilor, descoperind tehnici inovative care pot fi integrate în procesul educațional. Printre activitățile desfășurate s-au numărat tehnici de dramă, precum jocurile de rol, improvizația, exercițiul ”mirrority”, care permit elevilor să își exprime liber ideile și emoțiile, dar și activități practice precum crearea de costume și păpuși, care încurajează colaborarea, imaginația și comunicarea între participanți. Aceste activități au fost completate de exerciții de conversație în perechi care au dezvoltat abilitățile de dialog și reflecție asupra procesului de învățare. Această zi a oferit astfel cadrelor didactice nu doar inspirație pentru metode noi, dar și metode practice care pot fi aplicate direct în sălile de clasă.
ZIUA 3
În cea de-a treia zi a cursului de formare Erasmus+, participanții de la Colegiul „Mihai Eminescu” Bacău au aprofundat utilizarea tehnicilor de dramă pentru o comunicare eficientă, explorând modalități inovative de organizare a activității didactice menite să stimuleze creativitatea și implicarea elevilor. Cadrele didactice au experimentat metoda ”Flipped Classroom”, o strategie care inversează modul tradițional de predare, permițând elevilor să acceseze conținutul acasă și să se concentreze pe activități practice în clasă.
În acest context, participanții au descoperit și experimentat diverse aplicații digitale, precum VideoGen, WordArt, Coggle și Comica, care pot fi integrate în activități creative și proiecte școlare, facilitând colaborarea, exprimarea ideilor și dezvoltarea gândirii critice. Această zi le-a oferit cadrelor didactice nu doar inspirație pentru metode noi de predare, ci și exemple practice care pot fi implementate direct în sălile de clasă pentru a transforma procesul educațional într-o experiență activă și captivantă.
ZIUA 4
În cea de-a patra zi a cursului de formare Erasmus+, cadrele didactice ale Colegiului „Mihai Eminescu” Bacău s-au concentrat asupra rolului profesorului ca facilitator al creativității și imaginației, explorând modalități prin care pot stimula curiozitatea elevilor, modela gândirea creativă și integra artele în învățarea interdisciplinară.
Cursanții au descoperit și experimentat o varietate de metode inovative de predare, menite să transforme procesul educațional într-o experiență activă și captivantă, printre care învățarea bazată pe proiecte: (Project-Based Learning – PBL), gamification, jocul de rol, storytelling, Flipped Classroom, mind mapping și improvizația, metode care încurajează implicarea activă, colaborarea și gândirea critică a elevilor, oferind totodată inspirație pentru adaptarea lor în sălile de clasă.
ZIUA 5
În ultima zi a mobilității de formare Erasmus+, cele cinci cadre didactice ale Colegiului „Mihai Eminescu” Bacău s-au concentrat asupra temei „Mindfulness în educație”, explorând importanța acesteia în dezvoltarea armonioasă și echilibrată a elevilor. Cadrele didactice au experimentat metode menite să crească concentrarea și implicarea elevilor, precum mind listening, gratitude journaling și tehnici de gestionare a emoțiilor, instrumente care contribuie atât la îmbunătățirea performanțelor școlare, cât și la dezvoltarea competențelor socio-emoționale.
Ziua s-a încheiat cu momente interculturale speciale, în cadrul cărora participanții din România, Grecia și Croația au avut ocazia să prezinte elemente tradiționale reprezentative pentru culturile lor, promovând schimbul de experiențe și valorificarea diversității. La finalul cursului, fiecare participant a primit certificatul de participare din partea formatorului, marcând astfel încheierea unei experiențe educaționale valoroase și pline de inspirație.












































































